woensdag 12 september 2012

Christelijke politiek


De christelijke politiek lijkt te zijn uitgespeeld. Althans, dat is wat het lijkt na de eerste prognose na de verkiezingsdag. Het CDA verloor opnieuw blauwe bankjes, en staat nu op 13 zetels. De ChristenUnie verloor ook opnieuw een zetel, en blijft steken op 4. Alleen de SGP won een zetel.

De christenen in de Tweede Kamer verliezen dus dertien zetels. Twintig van de honderdvijftig zetels worden bemand door mensen die voluit christen zijn, en die vanuit die overtuiging politiek willen drijven.

Wat moet ik daarvan zeggen? Ik vind het jammer. Religie wordt hierdoor meer en meer tot achter de voordeur gedrukt. Dat lijkt mij geen strategisch stemmen.

Ik vond het wel mooi dat CU-lijsttrekker Arie Slob vanavond zijn vertrouwen in God uitsprak. Volgens mij heeft Slob dat nog niet gedaan, tijdens deze campagne. In ieder geval niet zo expliciet. Maar mooi dat hij dat nu wel heeft gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten