maandag 27 augustus 2012

De conservatieve christenpoliticus

De Tros zond vanavond een item uit over Mitt Romney. Het filmpje werd getoond in het actualiteitenprogramma EenVandaag. Mitt Romney heeft naast de orkaan Isaac, met nog meer problemen te maken, was de insteek van de Tros. Dat waren namelijk de conservatieve christelijke stemmers.
Een vrij pretendieus filmpje. Die Republikeinen, na Bush toch al niet zo snugger in de media neergezet, zijn verkapte Taliban. Zij willen Amerika een eeuw terug in de tijd duwen. Kijk bijvoorbeeld naar Todd Atkin. Deze Republikeinse senator heeft onlangs gezegd dat hij tegen abortus is - een échte abortus komt namelijk niet voor, want het vrouwelijk lichaam verzet zich tegen een zwangerschap bij een verkrachting.
Een uitglijder van één politicus, die wel gemakshalve voor de hele christelijke stemvolk wordt neergezet. Alsof iedere christen op die manier denkt. Maar ja, dat is dan ook in Amerika.
Ja, maar pas op. Hoe Amerikaner de Verenigde Staten worden, hoe Amerikaner ook Europa. En daarmee Nederland. Ik zie het om mij heen. De SGP als een christelijke partij, de polder-Taliban. De ChristenUnie is mooi op weg om diezelfde kant op te gaan.
Hoe lang mogen christenen nog zeggen dat zij tegen abortus zijn? Dat het homohuwelijk geen goed idee is? Dat de liefde van God niet een gevangenis betekent maar juist volledige vrijheid? Hoe lang mag een dominee als ik nog zijn werk doen, zonder dat de politie mij afluistert?
Kortom, ik maak me ongerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten