zondag 29 juli 2012

Welkom: dit is mijn praktijk, hoor

Een hartelijk welkom op mijn weblog.

Het doel van dit blog is eenvoudig: met enige regelmaat zal ik schrijven over mijn praktijk als theoloog. Theologie in praktijk dus. Of de praktijk in de theologie. Dat verschil kan ik lastig maken.

Alsof een verschil is tussen mijn leven als dominee en mijn leven als mens. Dat verschil bestaat volgens mij niet. Het predikantschap is slechts een onderdeel van mijn leven. Een groot onderdeel, dat wel. Maar niet het enige.

Wie ik ben, en welke gemeente ik dien? Hopelijk wordt dat duidelijk naarmate ik meer berichten zal plaatsen. Wel een paar steekwoorden, om een kader te schetsen. Steekwoorden, geen definitieve waarden waar ik uit leef. Een schetsje.

Bob Dylan. Project Beerze. Martin Bril. De Bijbelse canon. De deuterocanon. Woorden. Het Woord. Traditie. Actualiteit. De Wereld Draait Door. Zelle.

Zoiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten