maandag 1 oktober 2012

Complimenten

De afgelopen dagen hoorde ik het hier en daar wat zoemen. Het geven van complimenten zou wat meer mogen. Dat zou een positieve invloed hebben op mensen. Pesten daarentegen verpest een mensenleven. Letterlijk. Plagen is niet erg, zolang het geen pesten wordt en plagen blijft.
Ik vraag me af of we dit al niet wisten. Natuurlijk is een compliment goed voor een mens. Zeker in vergelijking met pesten. Maar ik vraag me af waarom daar een onderzoek voor nodig is. De ervaring tussen mensen leert dat bij een compliment mensen gaan stralen, de ogen oplichten. En dat gepeste mensen de schouders laten hangen, een droevige waas over zich heen krijgen.
Iets meer onderling contact en liefde tot de ander: dat lijkt me een praktische vorm van Jezus volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten